vrijdag 6 maart 2015

Van kussensloop naar jurkje! (Gratis patroon)

Wat is het weer lang geleden dat ik iets van mij heb laten horen!
Vanonder mijn naaimachine is alweer allerlei moois gerold! (vind ik toch!)

Onder andere een 'Janneke'

Op deze site vond ik het patroon. Eerst dacht ik dat dit jurkje niet mooi zou zijn voor een 1-jarige. Het leek mij te veel op een jurkje voor een baby die alleen nog maar plat ligt en nog niet voor een peutertje dat rondloopt. Tot ik dit exemplaar zag passeren in blogland. Ik was helemaal verkocht en besliste om een poging te wagen. Ik had nooit gedacht dat een kussensloop van Ikea zo iets moois kon worden!


Dit WAS een kussensloop :)

Afgewerkte zoom


Omdat ik het zo een mooi jurkje vind en het patroon helemaal niet zo moeilijk is, besliste ik om er nog een te maken in een maatje groter.
Naar de naaiclub en vol goede moed begon ik eraan. Door al de gezelligheid lette ik niet goed op en vergat ik dat het achterpand uit 2 delen bestaat waar een rits tussen moet. Ik had het aan de stofvouw geknipt en dus geen naadtoeslag voor de rits. Ik had ook niet genoeg stof meer om een tweede stuk opnieuw uit te knippen. BALEN! Goed nadenken dus hoe dit op te lossen! Ik liet een schouderbandje open en bevestigde daar KAMsnaps op. Eerst dacht ik nog een rits in de zijnaad te naaien, maar dit bleek ook niet nodig te zijn.



Afgewerkte zoom

KAM snaps op 1 schouder

1 opmerking: